انتخابات هیئت اندیشه ورز استانداری کرمانشاه

فریبرز نجفی‌مهر روز چهارشنبه در انتخابات اعضای هیات‌ اندیشه‌ورز که در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر گلایه سمن‌ها از کم‌توجهی مدیران است ما باید دلسردی و رکود را از تشکل‌های مردمی کم کنیم و دست به دست هم دهیم تا سمن‌ها را به جایگاه واقعی خود در جامعه برسانیم.

وی داشتن نگاه تخصصی مدیران دستگاه‌های اجرایی به سمن‌ها را ضروری دانست و افزود: متاسفانه امروز بسیاری از مدیران سمن‌ها را رقیب خود می‌دانند و از برون‌سپاری امور به تشکل‌های مردم‌نهاد واهمه دارند و این در حالی است که ما خیلی تلاش کرده و می‌کنیم تا این فضا را از بین ببریم.

نجفی‌مهر بر حضور نمایندگان سمن‌ها در جلسات کارگروه‌های استانی تاکید کرد و گفت: ‌برای دعوت از سمن‌ها در این جلسات بسیار اذیت شدیم و به همه فرمانداران شهرستان‌ها هم نامه نوشتیم تا سمن‌ها را در جلسات خود دعوت کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه  فرهنگ گفت و گو در استان ما خوب تعریف نشده و هر کدام از دو طرف حق را به خود می‌دهند، اظهار داشت: سمن‌ها باید فارغ از سیاسی کردن مباحث اتفاقات زیر پوست شهر را به مدیران انتقال دهند چون امروز جای خالی گروه‌های مرجع و شنیدن صحبت‌های آنها در جامعه احساس می‌شود.

در انتهای این جلسه «امیر کرمیان» و «محمد ثمری» به عنوان نمایندگان سمن‌های حوزه فرهنگی، مذهبی و گردشگری در هیات‌ اندیشه‌ورز سمن‌ها انتخاب شدند تا اعضای هیات اندیشه‌ورز سازمان‌های مردم‌نهاد استان کرمانشاه به ۱۴ عضو برسد.
نجفی مهر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان فعالیت دارند و گفت: بیشتر این سازمان ها در حوزه امور اجتماعی با ۸۳ سمن، آسیب های اجتماعی ۱۴۰ سمن و امور خیریه ۱۳۰ سمن فعالیت می کنند و مابقی ۵۳ سمن در حوزه فرهنگی، هنری، مذهبی، ۲۹ سمن علمی و تخصصی، ۹ سمن در حوزه حقوق شهروندی، ۲۷ سمن در حوزه محیط زیست و ۶ سمن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سازماندهی شده اند و دارای مجوز فعالیت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن