سراب نیلوفر

منطقه گردشگری سراب نیلوفر کرمانشاه

استان کرمانشاه ایران علاوه بر آثار تاریخی و باستانی بسیاری که در دل خود جای داده است دارای مناظر زیبای طبیعی بسیاری مانند سراب نیلوفر کرمانشاه می‌باشد. این دریاچه طبیعی پوشیده از گل‌های نیلوفر فراوانی است که زیبایی مبهوت کننده‌ای دارد و همه ساله مسافران و گردشگران زیادی برای تماشای مناظر طبیعی این دریاچه به این منطقه سفر می کنند .در این قسمت می‌خواهیم شما را بیشتر با این دریاچه آشنا کرده و اطلاعاتی در مورد روایات و افسانه هایی که در مورد سراب نیلوفر نقل شده است آشنا کنیم .

معرفی سراب نیلوفر کرمانشاه

سراب نیلوفر این دریاچه نیلوفری فوق العاده زیبا با منظره‌ای تماشایی در 20 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه در ابتدای منطقه سنجابی در روستایی به همین نام قرار دارد. این دریاچه رؤیایی در دامنه کوه کماجار واقع شده است. دلیل نام گذاری این دریاچه به خاطر وجود گل‌های نیلوفر فراوانی است که در فصل بهار و تابستان در  این دریاچه روییده‌ و منظره‌ای خارق العاده را به وجود می آورند . همان گونه که می دانید گل نیلوفر از زمان‌های بسیار قدیم مظهر صلح و صفا بوده و بسیار مقدس بوده است. در فصول گرم سال گلهای زیبای نیلوفر از دل این دریاچه سر بیرون آورده‌اند و جلوه ای منحصر به فرد به این دریاچه می‌بخشند. دریاچه سراب نیلوفر مساحتی حدود 1331 هکتار را به خود اختصاص داده است و پهنه آبی بسیار زیبایی در استان کرمانشاه می باشد .

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید

دسترسی به سراب نیلوفر کرمانشاه

بهترین مسیری که شما را می‌تواند به سراب نیلوفر برساند. گذر از کمربندی قسمت غربی کرمانشاه می‌باشد. از طریق کمربندی وارد بلوار دولت آباد شوید و بعد از طی مسافتی حدود 15 کیلومتر به روستای سراب نیلوفر رسیده و از دور منظره زیبای سرای نیلوفر کرمانشاه نیز قابل مشاهده خواهد بود.

دیدنی‌های سراب نیلوفر

زمانی که به کرمانشاه سفر می‌کنید و برای تماشای سراب دیدنی نیلوفر به این منطقه می‌روید نیلوفرهای زیبای آبی منظره‌ای خیره کننده را رقم زده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. گل‌های نیلوفر از زیباترین گل‌ها بوده که دارای تقدس بسیار است و مظهر صلح و صفا و آرامش نیز می‌باشد.

در زمان بازدید از سراب نیلوفر شما می‌توانید از قایق هایی که برای گشت و گذار بر روی دریاچه تدارک دیده شده‌اند نیز استفاده کرده و تمامی نقاط این دریاچه زیبا را تماشاکنید. در زمان بازدید از سراب نیلوفر کرمانشاه سعی کنید با استفاده از دوربین تمامی تصاویر زیبا و مناظر دیدنی دریاچه و اطراف آن را به یادگار ثبت کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن